Skabbelucker:D

2010-03-31 @ 15:22:07

Skrabbelucker
Jag har inte tagit bilden, den är från www.kokaihop.se

Eftersom att jag är snäll idag skriver jag receptet på skabbelucker här!:)

Ingredienser ca 2-4 pers:

• 1 ägg
• 1 dl socker
• 3 dl vetemjöl
• 1,5 tsk bakpulver
• 1 dl mjölk/vatten (det är godast med mjölk)
• Om du vill, lite vaniljsocker

Gör så här:

Blanda alla ingredienser i en bunke. Sätt på en platta på spisen, högsta temperaturen. Häll i lite smör i stekpannan. När smöret har smält sänker du temperaturen lite (så att inte skabbelucken blir bränd. Det är nämligen ganska lätt att den blir det, så det är viktigt att du håller koll) och häller i ca 1 dl av smeten i pannan. Sen får du vänta tills den ser klar ut (akta så att den inte blir degig i mitten, det är inte gott). Då lägger du den på en tallrik, sen är det bara att göra likadant med dem andra. När alla är klara vänder du dem i socker, sen är det bara och äta!:) Du kan antingen dela dem eller äta dem lika stora som dem är.

PS: Det är viktigt att den inte blir för bränd och inte för degig, man får verkligen hålla koll hela tiden:)
Jag rekommenderar verkligen receptet, det är lätt att göra och jättegott att äta:D Hoppas du gillar det!!

Nu tänkte jag äta mellanmål och sen läsa min jättebraiga bok:) Kram♥


Postat av: Anonym

Ser jättegoda ut. MUMS!

2010-03-31 @ 15:45:33
Postat av: Ida

mmmmm, jätte gott

2010-03-31 @ 16:18:41

Vill du göra min dag?

Ditt namn:
Remember me?

E-postadress: (endast för mig)

Bloggadress:

Din fina kommentar:

Trackback
RSS 2.0